Komputer diagnostyczny pokazuje błąd P0202 oznacza to że sterownik silnika Opel jest prawdopodobnie uszkodzony. Jest to typowy problem w samochodach marki Opel i dotyczy modeli Astra G, Zafira A, Meriva A, Corsa C, Vectra B i C z silnikami Z18XE1 i Z18XE ( 116KM, 122KM, 125KM ) oraz 1,6L Z16XE Z16SE. Usterka często objawia się po rozgrzaniu samochodu.

Przyczyną powstawania usterki są drgania i temperatura na jakie narażony jest sterownik – prawidłowo wykonana naprawa powinna poza usunięciem usterki kompensować zużycie sterownika.

Problem dotyczy sterowników Simtec 70, Simtec 71, Simtec 71.5, HSFI-2.0 – 2.6

 

Opis Błędu P0202:

– P0202 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 1

Występuje w modelach firmy Opel:

Astra G, Corsa C, Meriva A, Omega B, Signum A, Vectra B, Vectra C, Zafira A

Rozwiązania problemu z błędem P0202:

– Naprawa sterownika ( POLECAMY )

– Wymiana sterownika ( wymagane programowanie sterownika )

– Zadzwoń do nas 512891871 – chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.

 

Błąd ten może występować wraz z:

  • P0100 – Bład z przepływomierza masy powietrza
  • P0105 – Za niskie / wysokie napięcie czujnika ciśnienia kolektora
  • P0110 – Za niskie / wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego
  • P0113 – Czujnik temperatury powietrza wlotowego
  • P0115 – Awaria czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik
  • P0120 – Korelacja czujników 1-2 pozycji przepustnicy
  • P0136 – Niskie napięcie w obwodzie czujnika tlenu
  • P0201 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 1
  • P0202 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 2
  • P0203 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 3
  • P0204 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 4
  • P0216 – Bład sterownika silnika
  • P0220 – Obwód czujnika 2 potencjometru przepustnicy za niskie / wysokie napięcie
  • P0230 – Przekaźnik pompy paliwa
  • P0300 – Przypadkowa przerwa w zapłonie
  • P0301 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 1
  • P0302 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 2
  • P0303 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 3
  • P0304 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 4
  • P0314 – Wykryta przerwa w zapłonie
  • P0325 – Czujnik stukowy – Awaria obwodu (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
  • P0335 – Uszkodzony czujnik wału korbowego
  • P0340 – Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
  • P0351 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej A za niskie / wysokie
  • P0352 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej B za niskie / wysokie
  • P0353 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej C za niskie / wysokie
  • P0354 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej D za niskie / wysokie
  • P0443 – Elektrozawór, przewietrzanie zbiornika paliwa
  • P0460 – Awaria obwodu czujnika paliwa
  • P0530 – Czujnik ciśnienia klimatyzacji
  • P0571 – Awaria obwodu A tempomatu
  • P0615 – Obwód przekaźnika rozrusznika
  • P0650 – Uszkodzona żarówka lampki kontrolnej awarii
  • P1112 – Obwód elektrozaworu wyłączania portu
  • P1116 – Obwód zawory termostatu płynu chłodzącego
  • P1120 – Czujniki pedału przyspieszenia 1 i 2
  • P1122 – Za niski / wysoki sygnał czujnika 2 pedału przyspieszenia
  • P1230 – Obwód przekaźnik pompy paliwa
  • P1231 – Przekaźnik pompy paliwa
  • P1405 – Zawór recyrkulacji spalin – niezrozumiały sygnał
  • P1481 – Sygnał obwodu przekaźnika 1 wentylatora za mały / otwarty
  • P1482 – Sygnał obwodu przekaźnika 2 wentylatora za mały / otwarty
  • P1483 – Sygnał obwodu przekaźnika 3 wentylatora za mały / otwarty
  • P1530 – Przekaźnik klimatyzacji
  • P1550 – Elektroniczne sterowanie przepustnicy
  • P1600 – Wymień jednostkę sterującą
  • P1615 – Nieprawidłowe ID pojazdu z modułu sterowania nadwoziem
  • P1616 – Nieprawidłowy kod identyfikacji pojazdu ze sterownika zestawu wskaźników