Komputer diagnostyczny pokazuje błąd P0230 oznacza to, że sterownik silnika Opel jest prawdopodobnie uszkodzony. Jest to typowy problem w samochodach marki Opel i dotyczy modeli Astra G, Zafira A, Meriva A, Corsa C, Vectra B i C z silnikami Z18XE1 i Z18XE ( 116KM, 122KM, 125KM ) oraz 1,6L Z16XE Z16SE. Usterka często objawia się po rozgrzaniu samochodu.
Przyczyną powstawania usterki są drgania i temperatura na jakie narażony jest sterownik – prawidłowo wykonana naprawa powinna poza usunięciem usterki kompensować zużycie sterownika.
Problem dotyczy sterowników Simtec 70, Simtec 71, Simtec 71.5, HSFI-2.0 – 2.6
Opis Błędu P0216:
P0230 – Przekaźnik pompy paliwa.
Występuje w modelach firmy Opel:
Astra G, Corsa C, Meriva A, Omega B, Signum A, Vectra B, Vectra C, Zafira A, Meriva A
Rozwiązania problemu z błędem P0230:
– Naprawa sterownika ( POLECAMY )
– Wymiana sterownika ( wymagane programowanie sterownika )
– Zadzwoń do nas 512891871 – chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.
Błąd ten może występować wraz z:
- P0100 – Bład z przepływomierza masy powietrza
- P0105 – Za niskie / wysokie napięcie czujnika ciśnienia kolektora
- P0110 – Za niskie / wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego
- P0113 – Czujnik temperatury powietrza wlotowego
- P0115 – Awaria czujnika temperatury płynu chłodzącego silnik
- P0120 – Korelacja czujników 1-2 pozycji przepustnicy
- P0136 – Niskie napięcie w obwodzie czujnika tlenu
- P0201 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 1
- P0202 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 2
- P0203 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 3
- P0204 – Zwarcie / przerwanie obwodu wtryskiwacza 4
- P0216 – Bład sterownika silnika
- P0220 – Obwód czujnika 2 potencjometru przepustnicy za niskie / wysokie napięcie
- P0230 – Przekaźnik pompy paliwa
- P0300 – Przypadkowa przerwa w zapłonie
- P0301 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 1
- P0302 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 2
- P0303 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 3
- P0304 – Przerwa w zapłonie w cylindrze 4
- P0314 – Wykryta przerwa w zapłonie
- P0325 – Czujnik stukowy – Awaria obwodu (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
- P0335 – Uszkodzony czujnik wału korbowego
- P0340 – Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
- P0351 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej A za niskie / wysokie
- P0352 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej B za niskie / wysokie
- P0353 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej C za niskie / wysokie
- P0354 – Napięcie / Obwód cewki zapłonowej D za niskie / wysokie
- P0443 – Elektrozawór, przewietrzanie zbiornika paliwa
- P0460 – Awaria obwodu czujnika paliwa
- P0530 – Czujnik ciśnienia klimatyzacji
- P0571 – Awaria obwodu A tempomatu
- P0615 – Obwód przekaźnika rozrusznika
- P0650 – Uszkodzona żarówka lampki kontrolnej awarii
- P1112 – Obwód elektrozaworu wyłączania portu
- P1116 – Obwód zawory termostatu płynu chłodzącego
- P1120 – Czujniki pedału przyspieszenia 1 i 2
- P1122 – Za niski / wysoki sygnał czujnika 2 pedału przyspieszenia
- P1230 – Obwód przekaźnik pompy paliwa
- P1231 – Przekaźnik pompy paliwa
- P1405 – Zawór recyrkulacji spalin – niezrozumiały sygnał
- P1481 – Sygnał obwodu przekaźnika 1 wentylatora za mały / otwarty
- P1482 – Sygnał obwodu przekaźnika 2 wentylatora za mały / otwarty
- P1483 – Sygnał obwodu przekaźnika 3 wentylatora za mały / otwarty
- P1530 – Przekaźnik klimatyzacji
- P1550 – Elektroniczne sterowanie przepustnicy
- P1600 – Wymień jednostkę sterującą
- P1615 – Nieprawidłowe ID pojazdu z modułu sterowania nadwoziem
- P1616 – Nieprawidłowy kod identyfikacji pojazdu ze sterownika zestawu wskaźników