Bosch MOTRONIC ME9.7 – udana konstrukcja ale wiek i umiejscowienie w pobliżu silnika robią swoje….
Sterownik stosowany był w modelach o pojemnościach powyżej 3,5L z silnikami 6-ścio cylindrowymi.
Ten egzemplarz trafił do nas z powodu problemów z odpalaniem samochodu oraz gaśnięciem po rozgrzaniu.
W ciepłe dni wystarczało przejechać kilka kilometrów by silnik nagle zamilkł . Błędy wskazywały na brak zasilania pompy paliwa.
Winowajcą okazał się sterownik MOTRONIC ME9.7 firmy BOSCH o numerach:
A2721531491 ( Bosch MOTRONIC ME9.7 0261209241 )
Udana konstrukcja ale jej umiejscowienie w okolicy źródła ciepła jakim jest silnik nie jest dobrym rozwiązaniem i prowadzi do awarii.
Tu efekty rozszerzalności cieplnej spowodowały degradacją elektroniki – niektóre elementy dosłownie „trzymały się na włosku”.
W trakcie naprawy wymieniono też elektrolity ( kondensatory ). Po prawie 20 latach nie trzymają już pojemności a ich stan grozi wylaniem – może to być zabójcze dla sterownika.

