Bosch MOTRONIC ME9.7 – udana konstrukcja ale wiek i umiejscowienie w pobliżu silnika robią swoje….

Sterownik stosowany był w modelach o pojemnościach powyżej 3,5L  z silnikami 6-ścio cylindrowymi.

Ten egzemplarz trafił do nas z powodu problemów z odpalaniem samochodu oraz gaśnięciem po rozgrzaniu.

W ciepłe dni wystarczało przejechać kilka kilometrów by silnik nagle zamilkł . Błędy wskazywały na brak zasilania pompy paliwa.

Winowajcą okazał się sterownik MOTRONIC ME9.7 firmy BOSCH o numerach:

A2721531491 ( Bosch MOTRONIC ME9.7 0261209241 )

Udana konstrukcja ale jej umiejscowienie w okolicy źródła ciepła jakim jest silnik nie jest dobrym rozwiązaniem i prowadzi do awarii.

Tu efekty rozszerzalności cieplnej spowodowały degradacją elektroniki – niektóre elementy dosłownie „trzymały się na włosku”.

W trakcie naprawy wymieniono też elektrolity ( kondensatory ). Po prawie 20 latach nie trzymają już pojemności a ich stan grozi wylaniem – może to być zabójcze  dla sterownika.