Bosch MOTRONIC ME9.7 – udana konstrukcja ale….
Sterownik stosowany w modelach o pojemnościach powyżej 3,5L z silnikami 6-ścio cylindrowymi.
Ten egzemplarz trafił do nas z powodu problemów z wypadaniem zapłonów – utratą sterowania jednym z cylindrów po rozgrzaniu.
W ciepłe dni wystarczało przejechać kilka kilometrów by sterownik zgłaszał błąd a jego praca stawała się głośniejsza. Wyczuwalne stawały się delikatne drgania całego samochodu i utrata mocy.
Winowajcą okazał się sterownik MOTRONIC ME9.7 firmy BOSCH o numerach:
A 272 900 58 00 / 0 261 209 599
Udana konstrukcja ale jej umiejscowienie w okolicy źródła ciepła jakim jest silnik nie jest dobrym rozwiązaniem i prowadzi do awarii.
Tu efekty rozszerzalności cieplnej spowodowały degradacją elektroniki – niektóre elementy dosłownie „trzymały się na włosku”.
W trakcie naprawy wymieniono też elektrolity ( kondensatory ). Po prawie 20 latach nie trzymają już pojemności a ich stan grozi wylaniem – może to być zabójcze dla sterownika.