Bosch MOTRONIC ME9.7 – udana konstrukcja ale….

Sterownik stosowany w modelach o pojemnościach powyżej 3,5L  z silnikami 6-ścio cylindrowymi.

Ten egzemplarz trafił do nas z powodu problemów z wypadaniem zapłonów – utratą sterowania jednym z cylindrów po rozgrzaniu.

W ciepłe dni wystarczało przejechać kilka kilometrów by sterownik zgłaszał błąd a jego praca stawała się głośniejsza. Wyczuwalne stawały się delikatne drgania całego samochodu i utrata mocy.

Winowajcą okazał się sterownik MOTRONIC ME9.7 firmy BOSCH o numerach:

A 272 900 58 00 / 0 261 209 599

Udana konstrukcja ale jej umiejscowienie w okolicy źródła ciepła jakim jest silnik nie jest dobrym rozwiązaniem i prowadzi do awarii.

Tu efekty rozszerzalności cieplnej spowodowały degradacją elektroniki – niektóre elementy dosłownie „trzymały się na włosku”.

W trakcie naprawy wymieniono też elektrolity ( kondensatory ). Po prawie 20 latach nie trzymają już pojemności a ich stan grozi wylaniem – może to być zabójcze  dla sterownika.