Sterownik ABS Bosch 5.7 o numerach 0265900001, stosowany w samochodach narki BMW
Nie lubię tych sterowników, czasami nie da się ich uratować 🙁
Jeśli problem polega na błędach czujników poszczególnych kół to problem można rozwiązać a naprawa jest miła i przyjemna.
Koniec życia tego sterownika to prawie zawsze utrata komunikacji. Wada fabryczna tej konstrukcji prowadzi do zerwania masy w układzie zasilania. To prawie zawsze kończy się uszkodzeniem procesora.
Dobrze wykonana naprawa to nie tylko usunięcie awarii ale też zabezpieczenie przed zerwaniem wspomnianej masy.
Usterki spotykane w tych sterownikach to zazwyczaj błędy poszczególnych kół. Często pojawiają się pod wpływem temperatury lub w trakcie najazdu na przeszkodę ( wyboje ).
- błąd/ brak odczytu z czujnika któregoś koła ABS
- brak komunikacji ze sterownikiem
- błąd czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym
- błąd pompy pierwotnej DSC
- błąd pompy wtórnej
- silnik pompy ABS pracuje cały czas
Powstawaniu usterki sprzyja umiejscowienie sterownika w taki sposób że drgania silnika są przenoszone na wrażliwe elementy tego układu.
Właściciel tego egzemplarza miał szczęście, dzisiejsza naprawa zakończona sukcesem 🙂

