Sterownik ABS Bosch 5.7 o numerach  0265900001, stosowany w samochodach narki BMW

Nie lubię tych sterowników, czasami nie da się ich uratować 🙁

Jeśli problem polega na błędach czujników poszczególnych kół to problem można rozwiązać a naprawa jest miła i przyjemna.

Koniec życia tego sterownika to prawie zawsze utrata komunikacji. Wada fabryczna tej konstrukcji prowadzi do zerwania masy w układzie zasilania. To prawie zawsze kończy się uszkodzeniem procesora.

Dobrze wykonana naprawa to nie tylko usunięcie awarii ale też zabezpieczenie przed zerwaniem wspomnianej masy.

Usterki spotykane w tych sterownikach to zazwyczaj błędy poszczególnych kół. Często pojawiają się pod wpływem temperatury lub w trakcie najazdu na przeszkodę ( wyboje ).

  • błąd/ brak odczytu z czujnika któregoś koła ABS
  • brak komunikacji ze sterownikiem
  • błąd czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym
  • błąd pompy pierwotnej DSC
  • błąd pompy wtórnej
  • silnik pompy ABS pracuje cały czas

Powstawaniu usterki sprzyja umiejscowienie sterownika w taki sposób że drgania silnika są przenoszone na wrażliwe elementy tego układu.

Właściciel tego egzemplarza miał szczęście, dzisiejsza naprawa zakończona sukcesem 🙂