Dziś naprawialiśmy sterownik Audi S-Tronic 0B5 927 156 E ( Hytronic DL501 )

Jeśli chodzi o wytwory spotykane w grupie VAG to jest on chyba najbardziej niezawodny – ma jednak swoje problemy…. dwa :).

Ten egzemplarz okazał się wyjątkowy gdyż miał obie popularne awarie .

Zgłoszenie dotyczyło rozłączania skrzyni samochodu po rozgrzaniu. Przypadek znaliśmy z poprzednich spotkań z tym sterownikiem więc liczyliśmy na szybką i „łatwą” naprawę ( łatwo tam nie jest – duży stopień miniaturyzacji, materiał trudny do lutowania i delikatne elementy w pobliżu ).

Probley powoduje degradacja elementów wywołana rozszerzalnością cieplną. Jeśli pechowo trafi się nam egzemplarz gorzej wykonany to po czasie zaczną się pojawiać objawy awarii – utrata komunikacji ze sterownikiem.

Niemiłą niespodzianką okazał się stan gniazda sterownika. To drugi, powtarzalny problem tej konstrukcji. Gniazdo nie jest wystarczająco chronione przed wilgocią i zdarza się że gnije.

W trakcie demontażu odpadły dwa piny. Sytuacja nieprzyjemna bo trzeba było przedstawić klientowi nową wycenę. Koszt gniazda nie jest na szczęście bardzo wysoki i oscyluje w granicach 300 – 400 zł.