Ciekawostki

Naprawiać czy kupić drugi ?

- oto jest pytanie

KOMIKOMP

Gdy zawiedzie elektronika w naszym samochodzie

Gdy zawiedzie elektronika w naszym samochodzie, stajemy przed wyborem – kupno drugiego, czy naprawa. Nawet mechanicy / elektrycy samochodowi różnią się w polecanych rozwiązaniach.

Elektronika w samochodzie pracuje w trudnych warunkach. Narażona jest na znaczne wahania temperatury, wilgoć i drgania a nawet przenikające w głąb obudowy oleje lub paliwa. Większość usterek wynika z pojawienia się tych czynników. Powodują one, że nasze liczniki, sterowniki silnika i wszelkie moduły zużywają się.

Pojawiają się mikropęknięcia, zimne luty, rdza itp – kupując używany sterownik „nabywamy kota w worku”. Nigdy bez dokładnego sprawdzenia stanu sterownika „od środka” nie będziemy w stanie ocenić jak blisko znajdujemy się od kolejnej awarii.

Zakup używanej części też wyższa cena, dodatkowe koszty programowania / kodowania części, problem z kompatybilnością i ryzyko zakupu uszkodzonej.

Dobrze wykonana naprawa zawsze jest lepszym wyborem. Unikamy wszelkich wymienionych powyżej problemów i dodatkowo, w przypadku wielu sterowników zyskujemy moduł WZMOCNIONY….

Wzmocnienie sterownika - o co chodzi ?

Wiele lat spędzonych na naprawie elektroniki samochodowej, pozwoliło nam zaobserwować schematy pojawiania się usterek. Powtarzalność, właściwą dla niektórych modeli samochodów i wersji silnikowych. Awarie te spowodowane są czymś co można nazwać ” wadami fabrycznymi”. 

Dzięki poznaniu mechanizmów powstawania tych usterek, mogliśmy wypracować sposoby takiej naprawy by regenerowany moduł był pewniejszy niż każdy inny używany.

Wzmocnienie” to czasami montaż wytrzymalszego tranzystora , użycie wytrzymalszej cyny, montaż elementów na płycie w sposób zabezpieczający przed drganiami, zastosowanie dodatkowych radiatorów itp…

KOMIKOMP

Jak działamy

Zaczynaliśmy w 2012 roku. Zdobyte doświadczenie i bogata baza sprzętowa pozwala zaoferować Państwu usługi naprawy i programowania elektroniki pojazdowej na najwyższym poziomie.

KROK 1

Zadzwoń do nas. Pomożemy potwierdzić problem z modułem, przedstawimy przypuszczalny koszt i czas naprawy.

KROK 2

Wyślij do nas uszkodzoną część. Koniecznie podaj adres zwrotny i nr telefonu. Opisz krótko problem, objawy. Możesz też odwiedzić nas osobiście.

KROK 3

Naprawioną część odsyłamy kurierem lub do paczkomatu. Zapłacisz przy odbiorze.