KOMIKOMP
Gdy zawiedzie elektronika w naszym samochodzie
Gdy zawiedzie elektronika w naszym samochodzie, stajemy przed wyborem – kupno drugiego, czy naprawa. Nawet mechanicy / elektrycy samochodowi różnią się w polecanych rozwiązaniach.
Elektronika w samochodzie pracuje w trudnych warunkach. Narażona jest na znaczne wahania temperatury, wilgoć i drgania a nawet przenikające w głąb obudowy oleje lub paliwa. Większość usterek wynika z pojawienia się tych czynników. Powodują one, że nasze liczniki, sterowniki silnika i wszelkie moduły zużywają się.
Pojawiają się mikropęknięcia, zimne luty, rdza itp – kupując używany sterownik „nabywamy kota w worku”. Nigdy bez dokładnego sprawdzenia stanu sterownika „od środka” nie będziemy w stanie ocenić jak blisko znajdujemy się od kolejnej awarii.
Zakup używanej części też wyższa cena, dodatkowe koszty programowania / kodowania części, problem z kompatybilnością i ryzyko zakupu uszkodzonej.
Dobrze wykonana naprawa zawsze jest lepszym wyborem. Unikamy wszelkich wymienionych powyżej problemów i dodatkowo, w przypadku wielu sterowników zyskujemy moduł WZMOCNIONY….
Wzmocnienie sterownika - o co chodzi ?
Wiele lat spędzonych na naprawie elektroniki samochodowej, pozwoliło nam zaobserwować schematy pojawiania się usterek. Powtarzalność, właściwą dla niektórych modeli samochodów i wersji silnikowych. Awarie te spowodowane są czymś co można nazwać ” wadami fabrycznymi”.
Dzięki poznaniu mechanizmów powstawania tych usterek, mogliśmy wypracować sposoby takiej naprawy by regenerowany moduł był pewniejszy niż każdy inny używany.
„Wzmocnienie” to czasami montaż wytrzymalszego tranzystora , użycie wytrzymalszej cyny, montaż elementów na płycie w sposób zabezpieczający przed drganiami, zastosowanie dodatkowych radiatorów itp…